ELEX Wiki
Advertisement

ELEX 2 - kontynuacja gry ELEX autorstwa wielokrotnie nagradzanego studia Piranha Bytes, zapowiedziana na E3 2021.

Fabuła[]

Dokładnie 6 lat po pokonaniu Hybrydy, Jax zdecydował się żyć samotnie na pustkowiach Carakis[1]. Wkrótce na niebie pojawia się nowe zagrożenie, z którym główny protagonista będzie musiał się zmierzyć. Groźny mroczny elex może zniszczyć życie na całej planecie. Chcąc bronić pokoju na Magalanie i bezpieczeństwa swojej rodziny, Jax musi przekonać frakcje do zjednoczenia się przeciwko najeźdźcom oraz odnaleźć swojego syna, Dexa[2].

Świat gry[]

Elex 2 oferuje ogromny, misternie zaprojektowany, całkowicie unikalny świat, który jest zamieszkany przez wiele frakcji. Jedną z największych nowości w drugiej części jest „prawdziwe latanie”, które zawiera osobny system walki powietrznej, a przeciwnicy posiadają ulepszoną sztuczną inteligencję. Twórcy zapewniają, że do rąk graczy trafi znacznie więcej broni cechujących się przede wszystkim różnorodnością. Gracz będzie mógł również wybrać, czy skoncentruje się na rozwijaniu konkretnego sposobu walki, czy może będzie szukać kombinacji. Wprowadzono ulepszenia związane z animacjami postaci[1].

Piranha Bytes potwierdza też, że nie ma możliwości importowania zapisów gry poprzedniej części, ponieważ według nich, większość graczy wybrała zakończenie, które studio uznało za kanoniczne. Jax ponownie spotka postacie znane z poprzedniej części (w tym swoich towarzyszy), ale do jego drużyny będą mogli dołączyć również zupełnie nowe osoby. Każdy członek grupy posiada unikalny charakter i historię. Nie będzie można ich jednak w żaden sposób ulepszać, ale za to pomogą podczas starć na swój własny, indywidualnie dobrany przez siebie sposób[1].

Piranha Bytes potwierdza również, że nowy system moralny sprawi, że konsekwencje decyzji graczy są znacznie poważniejsze. W zależności od zachowania Jaxa, otaczający go świat będzie inaczej na niego reagował. Frakcji jest znacznie więcej do wyboru, a główny protagonista posiada większą ilość możliwości, jeżeli chodzi o romansowanie z innymi postaciami. Piranha Bytes potwierdza, że relacje są w drugiej części gry poważniejsze i fabularnie bardziej złożone[1].

Jeżeli chodzi o konsekwencje działań głównego protagonisty - niektóre pojawią się bardzo szybko, inne zaś w odległej przyszłości. Świat bardzo intensywnie reaguje na poczynania gracza. Ważną częścią tego wszystkiego jest również dołączenie do konkretnej frakcji. Z tego powodu, istnieje wiele zakończeń gry, które zależą od wybranej organizacji, pozyskanych towarzyszy, własnego systemu moralnego oraz konkretnych wyborów dokonanych w określonym czasie[1].

System walki jest znacznie bardziej dynamiczny, przyjazny dla gracza i reaguje bezpośrednio na intencje gracza. Jax może atakować przeciwnika lub wykazać się sprytem i zaprowadzić go do nieprzyjaznych stworzeń prowokując konflikt między stronami. Oprócz tego, świat gry zamieszkują nowe mutanty i zwiększono ich różnorodność[1].

Cechy[2][]

  • Swoboda zwiedzania planety Magalan, przy użyciu plecaka odrzutowego, który pozwala szybko poruszać się po mapie
  • Możliwość nawiązania interakcji z żyjącym światem, zamieszkanym przez wyjątkowych bohaterów niezależnych
  • Postacie niezależne zapamiętują wybory dokonane przez gracza i zareagują w odpowiedni sposób
  • Bohaterowie sami mogą dołączyć do drużyny Jaxa lub go opuścić, w zależności od tego, jak będą traktowani
  • Śmierć postaci, wpływa na główny wątek fabularny
  • Można płynnie walczyć wręcz albo z dystansu dzięki ulepszonemu systemowi sterowania
  • Fabuła będzie zmuszała gracza, by dokonywał trudnych wyborów moralnych

Wydanie[]

Elex 2 zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5. Nie podano konkretnej daty premiery, ograniczając się do stwierdzenia, że debiut nastąpi wkrótce. (zapewne końcówka 2021, początek 2022 roku)

Galeria[]

Filmy[]

Przypisy

Advertisement